31 jul TON magazine
Eigenlijk beoefent Martijn zijn hobby niet náást, maar vooral tijdens het werk. Hij maakt vlogs van zijn bezigheden als distributiechauffeur.
Hoe dat zo gekomen is? Ruim een jaar geleden maakte collega en cameraman Lars van der Zee een filmpje van Martijn. Net zoals hij al van meer collega’s bij Simon Loos had gedaan. Bleek na een tijdje dat het hartstikke goed bekeken werd. Dat smaakte naar meer. En ziedaar: nu heeft hun YouTube-kanaal 39 duizend abonnees.
Martijn en Lars hebben ook een missie. Mensen doen vaak laatdunkend over vrachtwagenchauffeurs. Zij willen daar een positieve boodschap tegenover zetten. Dus zie je een enthousiaste chauffeur dollen met collega’s en klanten. En met de camera. Ook is er aandacht voor de kneepjes van het vak en de bijzonderheden van Martijns V8. Regelmatig slaakt Martijn zijn inmiddels gevleugelde kreet: “Schitterønt”. Er staan nu twintig vlogs online. Gaat Martijn niet naast zijn schoenen lopen als ‘sterchauffeur’? Nee, maar hij geeft toe dat het wel je ego streelt, als je zoveel lovende reacties krijgt. Soms vraagt iemand zelfs zijn handtekening. Er zijn mensen die niet kunnen wachten op de volgende aflevering en hem ongeduldige berichten sturen. Maar voorlopig blijft het bij één vlog per maand, want er gaat veel tijd zitten in zo’n filmpje van een krap kwartier. En er moet ook nog gewerkt worden.